Zamawiający:
Gmina Stąporków
ul. Piłsudskiego 132A, 26-220 Stąporków


Tytuł przetargu:
"Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Stąporków i ich zagospodarowanie"

CPV:
Główny kod CPV:
90500000 Usługi związane z odpadami


Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Warunki:
9. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
9.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 oraz 24
ust. 5 pkt. 1,2,4,8 ustawy Prawo zamówień publicznych,
9.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
9.2.1kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), prowadzonego przez Burmistrza Stąporkowa, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) posiada aktualny wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez marszałka województwa, o którym mowa w Ustawie o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.)

Uwaga: W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z tych Wykonawców występujących wspólnie, który będzie wykonywał zamówienie w zakresie usług, których realizacja wymaga uprawnień wskazanych w pkt 9.2.1. lit. a i b IDW, musi wykazać się posiadaniem takich uprawnień.
9.2.2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000 zł (pięćset tysięcy złotych).
W przypadku wykazania przez Wykonawców, wartości niezbędnych do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia, przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
9.2.3 zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 zamówienie (umowę), które odpowiada swoim rodzajem niniejszemu zamówieniu, co oznacza, że obejmowało lub obejmuje usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych


b) dysponuje pojazdami, spełniającymi wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w ilości:
co najmniej 2 (dwa) pojazdy specjalistyczne przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
co najmniej 2 (dwa) pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
co najmniej 1 (jeden) pojazd do odbierania odpadów zbieranych w workach z miejsc tzw. trudnych dojazdów,
co najmniej 1 (jeden) pojazd do odbioru odpadów wielkogabarytowych
i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
c) dysponuje bazą magazynowo - transportową usytuowaną w na terenie Gminy Stąporków lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy administracyjnej, wyposażoną zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Uwaga:
- w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu, określony w pkt. 9.2.3. lit a IDW, musi spełniać minimum jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
- w przypadku, gdy Wykonawca, celem potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w pkt. 9.2.3. lit a IDW polega na zdolnościach innych podmiotów, powyższy warunek musi spełniać minimum jeden z tych podmiotów.

9.3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności realizacyjnych, jeśli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
9.4. Podstawy wykluczenia z postępowania:
9.4.1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę wobec którego zaistnieją przesłanki do wykluczenia o których mowa art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 oraz 24 ust. 5 pkt. 1,2,4,8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9.4.2. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9.4.3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt. 1,2,4,8 ustawy Prawo zamówień publicznych może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
9.4.4. W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy Prawo zamówień publicznych, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji.
9.4.5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 9.4.3 IDW.
9.4.6. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
9.4.7. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.


Termin realizacji:
Od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku

Osoba odpowiedzialna:
Beata Siadul

Miejsce składania ofert:
Ofertę, należy składać za pośrednictwem miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/

Oferty można składać do:
2020-11-16 godz: 10:30

Otwarcie ofert:
2020-11-16 godz: 11:00

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Miejski w Stąporkowie
ul. Piłsudskiego 132A, 26-220 Stąporków,
Sala Konferencyjna.


Kryteria wyboru:
Cena - waga 100 %

Wadium:
20 000,00 zł

Uwagi:
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Beata Siadul, tel. (41) 374 32-27 email: beata.siadul@staporkow.pl
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. Identyfikator postępowania i klucz publiczny dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępne są na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu oraz stanowi załącznik nr 9 do niniejszej IDW.

Zamawiający zamieścił ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnianym na stronach portalu internetowego Dziennika Urzędowego Unii Europejskiew dniu 13.10.2020 r. pod numerem 2020/S 199-482818


Firmy uczestniczące